Ferie – praktyczne porady jak z energią spędzić dzień na stoku

Informacja prasowa
Warszawa, 2 lutego 2017

Ferie – praktyczne porady jak z energią spędzić dzień na stoku

Zima, śnieg za oknem to upragniony czas dla wszystkich fanów szaleństwa na stoku! Niezależnie od tego czy jeździmy na nartach, snowboardzie, czy na sankach w każdą formę zimowego sportu angażujemy całe ciało i spalamy mnóstwo energii. Podczas 6 godzinnej jazdy na nartach ubytek energetyczny może wynieść nawet 3000 kCal. To bardzo dużo, dlatego warto zadbać o dostarczenie naszemu organizmowi niezbędnych składników odżywczych. Pamiętajmy o tym, że pożądane wartości, witaminy i minerały zamknięte są w suszonych owocach, orzechach, energetycznych batonach zbożowych, warto zatem zabrać je na stok!

Postaw na węglowodany
Podczas jazdy na nartach lub snowboardzie możemy spalić nawet do 500 kCal w ciągu godziny, dlatego tak ważne jest odpowiednie przygotowanie się do białego szaleństwa. Nasze śniadanie powinno być pełnowartościowe. Najlepiej jeśli będzie składać się z węglowodanów, które dodadzą nam energii. Musli z owocami leśnymi czy owsianka z ciepłym mlekiem z dodatkiem garści orzechów włoskich, rozgrzeją nasz organizm. Takie śniadanie powinno nas nasycić i zapewnić odpowiedni start zaraz po zejściu z wyciągu!

Spakuj małą przekąskę
Jeśli planujesz spędzić na stoku cały dzień, koniecznie spakuj do plecaka małą przekąskę. Może być to baton zbożowy BA! 5 ziaren z miodem, który zapewni organizmowi dodatkową dawkę węglowodanów. Dobrze zabrać również z sobą na stok paczkę orzechów włoskich, które dzięki wysokiej zawartości witaminy B6 przyczynią się do zmniejszenia uczucia zmęczenia. Potas zawarty w rodzynkach i daktylach zadba o prawidłowe funkcjonowanie naszych mięśni. Dzięki temu, że przekąski z łatwością zmieszczą się nam do plecaka, czy kieszeni kurtki, będziemy mogli sięgnąć po nie zawsze wtedy, gdy poczujemy spadek energii.

Nie zapominaj o nawodnieniu organizmu
Odpowiednie nawodnienie organizmu jest również bardzo ważne! Woda i składniki mineralne, takie jak sód, chlor, magnez i potas tracone są razem z potem podczas jazdy. Zadbajmy więc o to, żeby zapewnić ich odpowiedni poziom w organizmie już podczas śniadania. Rano wypijmy energetyzujący koktajl z dodatkiem suszonych moreli, to bogate źródło witaminy C, która pomaga w utrzymaniu prawidłowego funkcjonowania układu odpornościowego, także w trakcie intensywnych ćwiczeń.

Zregeneruj się po powrocie
Po powrocie ze stoku postaw na dobre kalorie. Pożywne dania jednogarnkowe można wzbogacić bakaliami np. śliwkami suszonymi, które dzięki zawartości potasu zregenerują nasze mięśnie po intensywnym wysiłku. Zimą warto jeść również kasze, które znakomicie smakują z dodatkiem migdałów i rodzynek, które pomogą w regeneracji organizmu po szaleństwie na śniegu. Na deser wybierz naleśniki z bakaliami i twarożkiem lub sałatkę owocową z uprażonymi płatkami migdałów – dla ciała oraz dla przyjemności.

Dobre przygotowanie się do spędzenia dnia na stoku, pozwoli nam z siłą i energią cieszyć się zimowym szaleństwem. Pamiętajmy o tym, że przestrzegając polecanych zasad, wyświadczamy przede wszystkim ogromną przysługę naszemu organizmowi!

Authors
Top